شربت آلرگارد دارویی ایرانی است در ابتدا برای درمان علائم تبخال تناسلی در بزرگسالان و کودکان استفاده می‌شد. اما امروزه محققان اثرات مطلوبی از تاثیر این دارو بر روی درمان علائم اولیه کرونا پیدا کرده‌اند. از این رو، شربت آلرگارد محبوبیت زیادی به خصوص در میان ایرانیان پیدا کرده‌است.

شربت آلرگارد که با نام‌های استاپ سیویر و استاپ کوویر نیز شناخته می‌شود، یک داروی گیاهی ضد کرونا است که می‌تواند علائم این بیماری را تا حد زیادی کاهش دهد. این شربت یک محصول کاملا ایرانی است که در صورت مصرف حتی می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را نیز کاهش دهد.

زمان انتشار این محصول، شایعات زیادی مبنی بر استفاده از تریاک در این محصول به گوش می‌خورد و انتقادات زیادی را به خود جلب کرده بود. اما طبق اعلام سازمان غذا و دارو، مقدار مرفین این محصول بسیار ناچیز است و نمی‌توان آن را جزو شربت‌های تریاک به شمار آورد.

شما هم درگیر کرونا هستید و به دنبال راه چاره‌ای برای درمان این بیماری هستید؟ اصلا نگران نباشید، داروباکس همراه شماست! اما قبل از اینکه هر دارویی استفاده کنید، سریع‌تر با متخصص داخلی یا متخصص عفونی در داروباکس مشورت کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق داروباکس و سرویس مشاوره دارویی با پزشکان داروساز مشورت کنید و از داروهای موثر بر کرونا و سویه امیکرون آگاه شوید.

انواع شربت آلرگارد

شربت آلرگارد (Alerguard (Stop-Covir) Syrup) که با نام‌های زیر هم شناخته می‌شود:

  • شربت استاپ کوویر
  • شربت استاپ سیویر
  • شربت آلرگارد نیاک

دو نمونه‌ ۱۸۰ میلی‌لیتری و ۱۲۰ میلی‌لیتری از این شربت وجود دارد.

  • شربت ضد کرونا آلرگارد ۱۲۰ میلی‌‌لیتری: این نمونه برای تسکین علائم اولیه کرونا مانند سرفه خشک و گلودرد، در بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • آلرگارد ضد کرونا ۱۸۰ میلی‌لیتری: این نمونه برای تسکین علائم شدید و درمان کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد، به خصوص در افرادی که درگیری ریه در کرونا دارند. مصرف این محصول برای کودکان و بزرگسالان بالای ۱۲ سال منعی ندارد.
شربت آلرگارد برای درمان کرونا
شربت آلرگارد یک شربت گیاهی ایرانی است که می‌تواند به درمان علائم کرونا کمک کند.

نحوه مصرف شربت آلرگارد نیاک

  • طبق دستور پزشک عفونی یا داخلی از شربت خوراکی تجزیه کننده آلرگارد استفاده کنید. برای دستورالعمل دقیق دوز، برچسب روی دارو را نیز بررسی کنید.
  • شربت استاپ کوویر را حداقل ۱ ساعت قبل یا ۲ ساعت بعد از غذا با معده خالی از طریق خوراکی مصرف کنید.
  • تا زمانی که آماده مصرف نشدید دارو را در پیمانه یا سرنگ خوراکی نریزید.
  • همزمان با مصرف شربت آلرگارد نیاک، آب میوه ننوشید. برخی از آب میوه‌ها (مانند گریپ فروت، سیب، پرتقال) ممکن است اثربخشی قرص دارو را کاهش دهند.
  • اگر از آنتی اسیدهای حاوی آلومینیوم یا منیزیم استفاده می‌کنید، آنها را همزمان با شربت استاپ سیویر مصرف نکنید. از پزشک یا مشاور دارویی خود بپرسید که چگونه آنها را همراه با شربت آلر‌گارد مصرف کنید.
  • اگر یک دوز از شربت استاپ کوویر را فراموش کردید، آن را در اسرع وقت مصرف کنید. اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده است، دوز فراموش شده را رها کنید و به برنامه دوز معمولی خود بازگردید. ۲ دوز را به طور همزمان مصرف نکنید.

دوز مصرفی شربت آلرگارد

بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال مبتلا به کرونا، باید در دو روز اول بیماری ۵ سی سی از شربت آلرگارد را با فاصله ۴ ساعت از هم مصرف نمایند. در دو روز دوم می‌توانند همان دوز را با فاصله ۶ ساعت مصرف نمایند. و در روزهای بعد ابتلا به کرونا می‌توانند فاصله بین هر دوز را به ۸ ساعت افزایش دهند.

شربت استاپ کوویر را به هیچ عنوان بدون تجویز پزشک به کودکان زیر ۱۲ سال ندهید.

برای مصرف شربت آلرگارد نیاز به تجویز دکتر داریم؟

این دارو بدون نسخه هم در دسترس است، اما بدون تجویز پزشک عمومی یا داخلی و یا بدون مشورت با مشاوره دارویی به هیچ عنوان از این دارو استفاده نکنید. محتویات شربت آلرگارد ممکن است موجب بروز حساسیت در شما شوند.

در این مدت دو ساله جدیت بیماری کووید برای همه مشخص شده است و می‌دانید که کرونا از آن دسته بیماری‌هایی نیست که بخواهید خودسرانه به درمان آن بپردازید. این بیماری می‌تواند علائم ساده‌ای در حد سرماخوردگی داشته باشد و یا باعث مرگ بیمار شود. پس قبل از اینکه بخواهید این دارو یا هر دارویی دیگری را برای درمان کرونا مصرف کنید، از متخصص داخلی در داروباکس نوبت بگیرید.


موارد مصرف شربت آلرگارد

این دارو برای بیشتر برای درمان علائم برخی بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این بیماری‌ها را بررسی خواهیم کرد.

۱. شربت آلرگارد نیاک (استاپ کوویر) برای درمان کرونا

بدن درد، سوزش گلو، سردردهای دوره‌ای و تب، همگی نمونه‌هایی از علائم اولیه کرونا هستند. شربت آلر‌گارد با خاصیت آنتی ویروسی خود می‌تواند شدت این علائم را در بیماران مبتلا به کرونا کاهش دهد. از این رو مدت زمان ابتلای شما به کرونا و سویه امیکرون کاهش خواهد یافت.

درگیری ریه با کرونا به عنوان یکی از خطرناک‌ترین عوارض این بیماری به شمار می‌آید. زمانی که ریه با کرونا و سویه امیکرون درگیر شود، احتمال کما و حتی مرگ افزایش می‌یابد. برخی کارشناسان معتقدند شربت آلرگارد می‌تواند تا حدود زیادی جلوی درگیری ریه در زمان ابتلا به کرونا را بگیرد.

همچنین در صورت مصرف شربت استاپ سیویر در شرایط عادی، احتمال ابتلای شما به بیماری کرونا تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

شربت آلرگارد برای درمان کرونا
شربت آلرگارد در درمان بیشتر بیماری‌های تنفسی موثر است.

۲٫ درمان ذات‌الریه با شربت آلرگارد نیاک

ذات الریه عفونتی است که کیسه‌های هوایی ریه‌ها (آلوئول‌ها) را ملتهب می‌کند. در این بیماری ممکن است کیسه‌های هوا پر از مایع یا چرک شوند و علائمی مانند سرفه، تب، لرز و مشکلات تنفسی ایجاد کنند.

علت و مقدار دقیق تاثیر شربت استاپ سیویر بر ذات‌الریه نامشخص است، اما تصور می‌شود که این دارو می‌تواند در درمان ذات‌الریه موثر باشد.

محتویات سازنده شربت آلرگارد نیاک

شربت استاپ سیویر از سیر، مرزه، آویشن شیراز، رازیانه، گلپر، میخک و اپیوم ساخته شده است. در ادامه خواص درمانی هر یک از مواد را بررسی خواهیم کرد.

۱. آویشن

آویشن یک داروی معروف در طب سنتی ایرانی است. برخی از فواید آویشن عبارتند از:

  • ضد تشنج
  • رفع ضعف دستگاه گوارش
  • تسکین سیاه سرفه
  • تسکین برونشیت حاد
  • درمان ذات‌الریه

آویشن به دلیل خواص ضد میکروبی و باکتریایی محبوبیت زیادی دارد. تاثیر این داروی گیاهی در درمان کرونا ناشناخته است، اما تصور می‌شود که می‌تواند علائم کرونا را کاهش دهد.

۲. سیر

سیر حاوی ماده‌ای به نام آلیسین است که قابلیت ترکیب با گلبول‌های قرمز خون دارد. آلیسین می‌تواند رگ‌های خونی را آزاد و شل کرده و گردش خون را آسان می‌کند. همچنین سیر حاوی ترکیبات گوگرد است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند و موجب بهبود سلامت بدن می‌شود.

۳. گیاه مرزه

گیاه مرزه خاصیت ضدعفونی کننده دارد. اسانس این گیاه دارای کارواکرول و سیمن می‌باشد. این مواد می‌توانند در رفع ضعف معده و نفخ موثر باشند. یکی دیگر از خواص درمانی این گیاه رفع آسم شدید است.

۴. عصاره رازیانه

عصاره رازیانه در بیشتر داروهای ضد سرفه و آسم مورد استفاده قرار می‌گیرد و تصور می‌شود بتواند از درگیر شدن ریه به کرونا جلوگیری کند.

محتویات شربت آلرگارد چیست
سیر و آویشن از محتویات اصلی شربت استاپ سیویر است.

عوارض جانبی شربت آلرگارد

استاپ سیویر یک داروی جدید است که هنوز عوارض مصرف آن به درستی مشخص نشده است. با توجه به محتویات سازنده، ممکن است برخی از عوارض زیر در مصرف کنندگان این دارو به چشم بخورد:

  • مصرف بیش از حد شربت آلر‌گارد می‌تواند باعث مشکلات گوارشی شود.
  • سیر و آویشن موجود در این محلول خوراکی، ممکن است باعث سوزش دهان، التهاب و حالت تهوع شود.
  • ممکن است برخی افراد به رازیانه حساسیت داشته باشند و علائمی همچون تهوع و تشنج را تجربه کنند.
  • اپیوم موجود در شربت آلرگارد نیاک می‌تواند باعث یبوست جزئی شود.

شما می‌توانید تمامی سوالات خود را درباره نحوه مصرف، تداخلات دارویی یا عوارض مصرف شربت آلر‌گارد نیاک را از مشاوران دارویی داروباکس بپرسید.

تداخلات دارویی شربت آلرگارد ضد کرونا

  • این دارو نباید با آنتی اسیدهای حاوی آلومینیوم و منیزیم مصرف شود. برخی مطالعات نشان می‌دهد که این مواد معدنی می‌توانند اثر شربت استاپ کوویر را تا حدود ۴۰ درصد کاهش دهند.
  • مصرف شربت آلر‌گارد نیاک همراه با اریترومایسین و کتوکونازول باعث افزایش غلظت پلاسمایی می‌شود. بنابراین نباید این داروها را با یکدیگر مصرف کرد.
  • آب میوه‌هایی مانند گریپ فروت، پرتقال و سیب ممکن است فراهمی زیستی و قرار گرفتن در معرض آلر‌گارد را کاهش دهند. این بر اساس نتایج حاصل از ۳ مطالعه بالینی با استفاده از چرخه‌ها و شراره‌های پوستی ناشی از هیستامین همراه با تجزیه و تحلیل فارماکوکینتیک جمعیت است.

تاریخچه شربت استاپ سیویر

داروی آلرگارد نیاک در ابتدا با نام شربت شاد به بازار معرفی شد. اما در زمان تولید، نام دارو به استاپ سیویر تغییر یافت. در نهایت، صاحبان این دارو برای مارکتینگ و فروش بهتر در بازارهای جهانی نام محصول خود را از استاپ سیویر به شربت آلرگارد تغییر دادند.

شربت ضد کرونای آلرگارد، در ابتدا برای درمان هرپس سیمپلکس یا همان ویروس تبخال ساخته شده بود. اما با شیوع ویروس کرونا،تحقیقات بالینی زیادی برای تعیین اثربخشی این دارو روی ویروس کووید-۱۹ صورت گرفت. محققان دریافتند که شربت استاپ کوویر می‌تواند تا حد زیادی جلوی درگیر شدن ریه به ویروس کرونا را بگیرد و از این طریق درمان این بیماری را ساده‌تر کند.

خرید و قیمت شربت آلرگارد

شما می‌توانید شربت استاپ سیویر را به صورت بدون نسخه از داروخانه‌های محلی یا اینترنتی تهیه نمایید. قیمت این محصول در حدود ۱۰۰ هزار تومان است.

خوردن شربت آلرگارد برای پیشگیری از کرونا
شربت آلرگارد را خودسرانه مصرف نکنید و قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

سؤالات متداول شما

استاپ کوویر یک داروی جدید و نسبتا ناشناخته است که در زمان شیوع کرونا محبوبیت پیدا کرده‌است. از این رو سوالات زیادی درباره این محصول مطرح می‌شود. در ادامه این سوالات را بررسی خواهیم کرد. اگر جواب سؤال خود را در این مطلب پیدا نکردید، لطفا سؤال خود را در انتهای این صفحه برای ما کامنت کنید تا کارشناسان داروباکس در سریع‌ترین زمان به آن پاسخ دهند.

شربت آلرگارد برای کودکان مجاز است؟

مصرف شربت آلرگارد نیاک برای کودکان بالای ۱۲ سال منعی ندارد. اما به هیچ عنوان بدون توصیه پزشک آن را به کودک کوچک‌تر از ۱۲ سال ندهید.

شربت آلرگارد مجوز مصرف دارد یا غیرقانونی است؟

در ابتدای شیوع ویروس کرونا، شربت استاپ سیویر مجوز قانونی مصرف را دریافت نکرده بود. اما به تازگی اخباری مبنی بر کسب مجوز از سمت شرکت تولید کننده منتشر شده است.

آیا شربت آلرگارد خارجی داریم؟

خیر. شربت ضد کرونای آلرگارد یک محصول گیاهی کاملا ایرانی است و نمونه خارجی ندارد.

شربت آلرگارد در بیمارستان برای بیماران کرونایی تجویز می‌شود؟

گزارش‌ها حاکی از این است که شربت استاپ سیویر در برخی از بیمارستان‌های کشور برای بیماران کرونایی تجویز می‌شود.

شربت آلرگارد برای پیشگیری از کرونا هم مفید است؟

اطلاعات دقیقی در این باره در دسترس نیست، اما برخی کارشناسان معتقدند که این دارو می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری کرونا را کاهش دهد.

شربت استاپ سیویر باعث تسکین سرفه می‌شود؟

سرفه یک مکانیسم‌ غیرارادی و دفاعی بدن است که از ورود محرک‌های خارجی به گلو و راه‌های هوایی جلوگیری می‌کند. شربت آلرگارد با خاصیت آنتی هیستامینی خود باعث تسکین سرفه می‌شود.

شربت آلرگارد باعث تنگی نفس می‌شود؟

تنگی نفس به عدم توانایی تنفس طبیعی در هوای کافی و مناسب، گفته می‌شود. نفس تنگی می‌تواند نشانه بیماری قلبی یا ریوی باشد یا موقتا پس از فعالیت شدید بدنی رخ دهد. تنگی نفس و سرفه خشک از علائم بارز کرونا به شمار می‌آید. از آنجایی که این دارو در درمان کرونا موثر است، نمی‌تواند باعث تنگی نفس شود.

آیا شربت استاپ سیویر برای درمان امیکرون فایده دارد؟

امیکرون سویه جدیدی از کروناست که به سرعت در دستگاه تنفسی منتشر می‌شود. بسیاری از بیماران مبتلا به امیکرون گزارش داده‌اند که با مصرف شربت آلرگارد نیاک بهبود سریع‌تری داشته‌اند.

خرید شربت آلرگارد نیازمند نسخه است؟

خیر. این دارو، بدون نسخه در داروخانه‌های اینترنتی موجود است. در نظر داشته باشید، برچسب بدون نسخه بودن یک دارو به معنای بی ضرر بودن آن نیست. بنابراین مشورت با یک مشاوره دارویی ضروری است. با این کار شما جلوی زیان‌های جبران ناپذیر را خواهید گرفت.

آیا شربت آلرگارد حاوی تریاک است؟

شربت استاپ سیویر حاوی مقدار کمی تریاک است. بنابر ادعای سازمان غذا و دارو، غلظت تریاک این شربت به قدری پایین است که نمی‌توان آن را به عنوان شربت تریاک به حساب آورد.

تجربه‌ی شما از مصرف شربت آلرگارد چیست؟ آیا واقعا مفید است؟

از آنجایی که شربت استاپ کوویر یک داروی جدید است، اثرات و نتایج آن به خوبی مشخص نیست. به همین دلیل نظر مصرف کنندگان بسیار حائز اهمیت است. داروباکس برای کمک به درمان کرونا از تمامی عزیزان و کاربران محترم خواهشمند است، که تمامی تجربیات خود را از مصرف این دارو و فواید آن را به اشتراک بگذارید تا دیگر هم‌میهنان نیز از آن بهره ببرند.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

داروی آلرگارد نیارک، یک محصول گیاهی و کاملا ایرانی است که به تازگی به بازار عرضه شده است. شربت آلرگارد در ابتدا برای درمان ویروس هرپس سیمپلکس، کهیر ایدیوپاتیک و آلرژی‌های تنفسی تولید شده بود، اما با مطالعات بیشتر مشخص شد که این دارو می‌تواند در درمان کرونا موثر باشد. از این رو محبوبیت زیادی در بازارهای داخلی پیدا کرده است.

شربت استاپ کوویر از محصولات گیاهی مانند سیر، آویشن و رازیانه ساخته شده است. اما این به معنای بی ضرر بودن آن نیست. این دارو می‌تواند در برخی افراد باعث بروز حساسیت شود و نباید بدون تجویز پزشک مصرف شود. قبل از اینکه هر دارویی استفاده کنید، سریع‌تر با متخصص داخلی یا متخصص عفونی در داروباکس مشورت کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق داروباکس و سرویس مشاوره دارویی با پزشکان داروساز مشورت کنید و از داروهای موثر بر کرونا و سویه امیکرون آگاه شوید.

داروباکس مراقب سلامتی شماست!