شستن صورت یکی از مهمترین مراحل سالم نگه داشتن پوست است. صحیح شستن صورت و با مواد سالم شستن از اهمیت بالایی برخوردار است. امروز میخواهیم درباره نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت با شما صحبت کنیم و ببینیم چه بایدها و نبایدهایی دارد. با نیک صالحی همراه باشید

نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت

ژل شستشوی صورت گامی ضروری برای پاک کردن صورته.از زمان های قدیم، افراد به خصوص زنان به استفاده از محصولات و ماسک های خانگی اهمیت داده و ازاونا برای پاکسازی صورت استفاده میکردن.در اون زمان ها به نوع محصولات اهمیتی نمیدادن و بدون برنامه ازشون برایهر نوع پوستی استفاده میکردن.

بهترین راه استفاده از ژل شستشوی صورت

اما ما نمیتونیم سلامت صورت رو نادیده بگیریم چون میتونه به پیامدهای چندگانه ای برای پوست منجر شه.بایدها و نبایدها….

همیشه از محصولات درستی که مناسب پوست شماست استفاده کنین.به عنوان یه قانون کلی بهتره از یه ژل شستشوی ملایم استفاده کنین.نوع ژل شستشویی که انتخاب میکنین میتونه با توجه به نوع پوست متفاوت باشه، اما همیشه نوع ملایم و ضدتحریکاون رو انتخاب کنین.

تصور غلط رایج درباره ژل شستشو اینه که هر چقد کف بیشتری داشته باشه، بهتر هم تمیز میکنه، در صورتیکه میزان تاثیر ژل شستشو بستگی به محتوی پاک کنندگی اون داره نه کف.بهتره که از یه ژل شستشوی ملایم و ترجیحا بدون بو استفاده کنین تا دچار آلرژی خاصی نشین.

دمای آب رو تنظیم کنین.آب خیلی سرد یا خیلی داغ میتونه پوست رو خشک کرده یا باعث بشه پوست رنگ پریده به نظر بیاد.ازژل شستشوی صورت در زمستان حداقل دو بار در روز و در تابستان سه بار در روز استفاده کرده وبعد از آن مرطوب کننده بزنین.

سعی کنین بلافاصله بعد از شستن صورت زیر نور خورشید نرین، کمی وقت بذارین و ضدآفتاب بزنین.

هرگز بعد از شستن صورت صورتتون رو محکم خشک نکنین.صورت رو آروم و با یه حوله نرم خشک کنین.

استفاده از ژل شستشوی صورت

همچنین ۳ دقیقه بعد از شستن صورت، برای پوست های مستعد آکنه از یه مرطوب کننده بدون چربی و برایپوست های خشک یه مرطوب کننده معمولی یا چرب استفاده کنین.

از ژل شستشوی صورت برای پاک کردن آرایش استفاده نکنین.اول با یه شیرپاک کن یا دستمال مرطوب یا حتی یه مرطوب کننده خوب آرایش رو پاک کرده و بعداز ژل شستشو استفاده کنین.

بعضی افراد دوست دارن اول صورت رو شسته بعد تونر و مرطوب کننده بزنن.این کار برای همه مناسب نیست چون برخی ممکنه نسبت به تونر آلرژی بگیرن.همیشه محصولی که انتخاب میکنین رو برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت پشت گوش تست کرده و اگه مشکلی پیش نیومدبرای صورت استفاده کنین.

جایگزین کردن شیر کارساز نیست.بعضی ها ترجیح میدن از ژل شستشو استفاده نکرده و به جاش از روش های خانگی مثل شیر استفاده کنن.این روشهای جایگزین پاک کننده های موثری نبوده و میتونن باعث به وجود آمدن جوش های سرسیاه و بسته شدنمنافذ پوست بشن.

صابون ها هم گزینه خیلی خوبی نیست چون PH متعادلی ندارن.ژل شستشوی صورت بهترین انتخابه.

همچنین بخوانید :  راز و رمز افزایش سلامتی و زیبایی پوست!

صورت آیینه بدن است.ژل شستشوی صورت نقش مهمی در حفظ سلامت پوست صورت بازی میکنه.چیزی که نیاز داریم اینه که عاقلانه انتخاب کنیم.

بد نیست چند اشتباه بزرگ در شستن صورت را بدانید

روش صحیح استفاده از ژل شستشوی صورت

شستن صورتتان به نظر ساده‌ترین بخش از کارهای روزانه‌تان برای زیبا بودن است، درست است؟ ولی یک سری عادات شستشوی صورت می‌تواند بسیاری مشکلات مانند: خشکی، چرب بودن، حساسیت و … برای پوست ایجاد کند. متن زیر را بخوانید تا با این ده اشتباه بزرگ و روش برطرف کردن آنها که می‌تواند خیلی از مشکلات پوستی را بهبود بخشد آشنا شوید.

انتخاب محصول نامناسب

پاک کننده مناسب آن است که کاملا چرک و آرایش را از صورت شما پاک کند اما چربی طبیعی پوستتان و سلول‌های سالم آن را از بین نبرد. شوینده‌ای پیدا کنید که این کار را انجام دهد و نه خیلی ضعیف باشد (که مجبور باشید دو بار صورتتان را با آن بشویید یا خیلی آن را روی پوستتان بکشید) و نه خیلی قوی (که پوستتان را قرمز و حساس و خشک کند).

شستن بیش از اندازه

شستن صورتتان یک تا دو بار در روز کار خوبی است اما بیشتر از آن می‌تواند پوستتان را اذیت کند و موجب تولید بیش از حد چربی گردد. اگر روزی آرایش نکردید، زیاد ضد آفتاب نزدید و یا عرق نکردید، شب از پاک کننده صورت استفاده نکنید و فقط صورتتان را با آب ولرم بشویید. اگر هر از گاهی به پوستتان اجازه دهید از این چرخه محصولات خلاصی پیدا کند، خوب است.

اشتباه بزرگ در شستن صورت

استفاده از آب با دمای نامناسب

باورعمومی: آب گرم منافذ پوست را باز و آب سرد آن‌ها را می‌بندد. حقیقت این است که منافذ ماهیچه‌ای ندارند که آنها را باز کند یا ببندد. با اینکه ممکن است آب گرمی که به پوستتان می‌خورد حس خوبی به شما دهد اما می‌تواند چربی‌های طبیعی و محافظت کننده پوست را دچار مشکل کرده و باعث خشکی بیش از حد یا تولید بیش از اندازه سبوم شود. آب ولرم بهترین چیز برای پاک کردن مناسب و موثر پوست است.

لایه برداری بیش از حد

لایه برداری یک راه مناسب برای جداسازی سلول‌های مرده پوست است اما اعتدال هم در این کار مهم است. از لایه بردارهای دانه دار استفاده کنید (اسکراب‌های شکری یا آنهایی که اسیدهای میوه دارند انتخاب‌های ملایم تری هستند) و حداکثر هفته‌ای دو یا سه بار آنها را به کار ببرید. به جای پارچه برای کشیدن روی پوست از انگشتانتان استفاده کنید تا مانع کشیده شدن یا آزار پوستتان شوید.

آب نکشیدن خوب پوست

اگر در آب کشی صورتتان خساست کنید، باقیمانده‌هایی که از شوینده روی پوستتان می‌ماند ممکن است منافذ پوست را مسدود و پوست را خشک کند. کاملا صورتتان را آب کشی کنید حتی اگر صبح است و دیرتان شده یا شب است و به شدت خسته‌اید. بینی و اطراف صورتتان مانند خط رویش مو و خط فک شما از معمولترین مناطقی هستند که فراموش می‌شوند، پس کمی به آنها توجه کنید!