برای تقویت سیستم ایمنی، بهبود خلق‌وخو و انرژی و افزایش توانایی جنسی، اکثر پزشکان مصرف مولتی‌ویتامین‌ها را توصیه می‌کنند. با وجودی که کلیت فرمولاسیون مولتی‌ویتامین‌ها یکی است، اما با این حال تفاوت‌هایی نیز با هم دارند که به این ترتیب هر یک از آنها برای منظور خاصی بیشتر استفاده می‌شوند یا این که عملکرد بهتری برای اهداف مشخصی دارند. یکی از مولتی‌ویتامین‌های کاربردی و موثر، خصوصاً برای تقویت قوای جنسی مردانه، داروی اورامین اف است. در این مقاله از داروباکس به صورت کامل با این مولتی‌ویتامین و موارد مصرف آن آشنا می‌شویم. اگر قصد استفاده از مکمل را دارید بهتر است با متخصص تغذیه در این باره صحبت کنید. شما می‌توانید از خدمات نوبت‌دهی داروباکس برای دریافت نوبت و خدمات غیرحضوری برای مشاوره دارویی آنلاین استفاده کنید.

داروی اورامین اف چیست؟

اورامین اف یا به انگلیسی ORAMIN F MULTI VITAMINS، یک مولتی‌ویتامین است که به عنوان کپسول‌های جینسینگ هم شناخته می‌شوند. این مولتی‌ویتامین‌ها متشکل از ژل رویال، ماده طبیعی جینسینگ کره‌ای، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به صورت موثری می‌تواند عملکردها و فعالیت‌های انسان را بهبود ببخشد و موجب نشاط و شادابی شود. علاوه بر این، اورامین اف به صورت ویژه برای بهبود توانایی جنسی کاربرد دارد.

مکمل اورامین اف حاوی ویتامین‌های A، B1، B2، B3، B5، B6، B12، D، E و C است که می‌توانند برای رفع خستگی و بهبود گردش خون مفید باشند. علاوه بر این در کپسول های اورامین اف، ترکیبات معدنی مهمی مانند کلسیم و مس هم وجود دارد.

متن انگلیسی:
ORAMIN F MULTI VITAMINS, ROYAL JELLY AND GENSING 30 CAP  is a natural ingredient of Korean ginseng,royal jelly, vitamins and minerals that helps in human activity and vitality
ترجمه متن:
مولتی ویتامین اورامین اف، یک کپسول ۳۰ تایی حاوی ژل رویال، ماده طبیعی جینسینگ کره‌ای، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به فعالیت و نشاط انسان کمک می‌کند.

bmgpharmacy

نحوه مصرف داروی اورامین اف

معمولا مصرف این مولتی‌ویتامین هم مانند سایر مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها به صورت یک کپسول ژلاتینی یا سافت ژل در روز برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال است. با این حال نحوه مصرف داروی اورامین اف بهتر است بر اساس شرایط هر فرد، توسط پزشک تعیین شود. به دلیل وجود جینسینگ در این مکمل، معمولا مصرف بیش از یک کپسول در روز توصیه نمی‌شود.

از مصرف اورامین اف برای رفع مشکلت مطمئن نیستی؟

می‌تونی همین الان مشاوره بگیری.

اگر نیاز به مشاوره یا خرید دارید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

تیم پشتیبانی داروباکس در خدمت شماست

 

بهترین زمان مصرف قرص اورامین اف (قرص اورامین اف چه زمانی مصرف شود؟)

معمولا مولتی‌ویتامین‌ها را می‌توان در هر تایمی از روز مصرف کرد. اما اکثر پزشکان توصیه می‌کنند که بهترین زمان مصرف این مکمل‌ها، بعد از وعده‌های غذایی است. بعد از صبحانه، بهترین زمان برای مصرف داروی اورامین اف است. با این حال زمان مصرف می‌تواند بر اساس شرایط خاص هر فرد، متفاوت باشد.

موارد مصرف داروی اورامین اف (قرص اورامین اف برای چی خوبه؟)

به صورت کلی داروی اورامین اف یک مولتی‌ویتامین کامل است که مواد تشکیل‌دهنده آن می‌تواند فواید و مزیت‌های زیادی را برای سلامتی داشته باشد. جینسینگ کره‌ای و ژل رویال موجود در این سافت ژل‌ها از سطوح بالای انرژی، عملکرد بهتر و سرزندگی پشتیبانی می‌کنند و در عین حال از توانایی بدن برای مبارزه با عوامل استرس‌زا حمایت می‌کند. ویتامین‌ها و مواد معدنی این کپسول‌ها هم از یک روند پیری سالم پشتیبانی کرده و سطح انرژی بهتر، سلامت موها، پوست و ناخن‌ها را تقویت می‌کند. موارد مصرف این دارو شامل شرایط زیر می‌شود:

  • افزایش توان جسمی و بهبود فعالیت‌های بدنی
  • افزایش نشاط و انرژی
  • افزایش توان جنسی
  • تقویت باروری به دلیل تقویت اسپرم‌های سالم و متحرک
  • تامین ویتامین‌های ضروری برای بدن که به بهبود سلامت عمومی کمک می‌کند.
  • بهبود گردش خون
  • رفع خستگی
  • درمان خشکی ملتحمه
  • درمان شب‌کوری
  • تقویت سیستم ایمنی
  • تقویت سیستم عصبی
  • بهبود متابولیسم؛ این دارو می‌تواند با افزایش سوخت‌وساز، بهبود اشتها و رفع بی‌اشتهایی، متابولیسم را بهبود ببخشد.
  • حمایت از بدن برای مبارزه با عوامل استرس‌زا
  • افزایش سلامت پوست، مو و ناخن‌ها
  • به ترمیم سریع‌تر زخم‌های پوستی کمک می‌کند.
این مکمل به افزایش سطح انرژی و رفع خستگی کمک می‌کند.

۱. اورامین اف برای آقایان

یکی از فواید اصلی داروی اورامین اف برای تقویت اسپرم در آقایان است. این مولتی‌ویتامین می‌تواند موجب تقویت و بهبود عملکرد اسپرم‌ها شود و توانایی جنسی مردانه را بالا ببرد. ویتامین‌های موجود در این مکمل مانند ویتامین سی و همچنین جینسینگ موجب افزایش مقاومت اسپرم‌ها در برابر عوامل استرس‌زا و آسیب‌های اکسیداتیو می‌شود. در کل این مولتی‌ویتامین می‌تواند روی تعداد اسپرم‌های سالم و افزایش تحرک آنها تاثیر مثبت بگذارد.

متن انگلیسی:
Ginseng has been used for improving overall health. It has also been used to strengthen the immune system and help fight off stress and disease
ترجمه متن:
جینسینگ در این کپسول‌ها برای بهبود سلامت کلی استفاده شده است. همچنین می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و به بدن برای مبارزه با استرس و بیماری‌ها کمک کند.

webmed

۲. قرص اورامین اف برای چاقی صورت

اورامین اف یک قرص چاق‌کننده نیست. اما می‌تواند با بهبود اشتها و تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن، اشتهای افراد را بیشتر کند که همین می‌تواند موجب چاقی شود. اما یک تاثیر دیگر اورامین اف روی صورت، تاثیر آن روی پوست صورت است. با تقویت بافت پوست و تغذیه آن، اورامین اف می‌تواند موجب بهبود شفافیت و استحکام بافت پوست صورت شود. (برای چاقی صورت چه قرصی بخوریم؟)

۳. اورامین اف در پریودی

اورامین اف در پریودی توصیه نمی‌شود و بیشتر می‌تواند موجب جلو افتادن قاعدگی و افزایش شدت خونریزی شود. به همین دلیل هم بهتر است که این دارو در دوران پریودی استفاده نشود.

اورامین اف حاوی جینسینگ و رویال ژلی است که باعث تقویت ریشه موها و سیستم ایمنی می‌شود.

۴. اورامین اف برای ریزش مو

یکی از فواید و کاربردهای مکمل اورامین اف، برای تقویت موهاست. این قرص ضد ریزش مو می‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت موها را تامین کند و با تقویت ریشه موها، از ریزش آنها جلوگیری کند. رویال ژل و جینسینگ و همچنین زینک موجود در این مکمل، می‌تواند به صورت موثری موجب تقویت فولیکول‌های مو شود و با افزایش ضخامت تار موها، ریزش مو را کنترل کند.

دوز مصرف داروی اورامین اف

دوز مصرف دارو باید توسط پزشک تعیین شود، اما معمولا مصرف مکمل اورامین اف باید به صورت تک‌دوز روزانه باشد. می‌توان روزانه یک کپسول اورامین اف را در سنین بالای ۱۲ سال مصرف کرد. افزایش مصرف این مکمل توصیه نمی‌شود، چرا که می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند. خصوصاً این که پودر جینسینگ به کار رفته در ساخت این دارو، نباید بیشتر از حد مجاز مصرف شود.

عوارض جانبی مصرف داروی اورامین اف (مضرات کپسول اورامین اف)

در کل مولتی‌ویتامین‌ها داروهای بدون عوارض و ایمنی هستند که با مصرف آنها مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود. در نتیجه اورامین اف هم در دسته همین داروهای بدون خطر دسته‌بندی می‌شود. با این حال بهتر است حتماً افراد این دارو را با مشورت پزشک مصرف کنند. در برخی موارد نادر ممکن است برخی از افراد به مصرف اورامین اف واکنش آلرژیک نشان دهند که هم شامل حساسیت‌های پوستی می‌شود و هم ممکن است یک سری ناراحتی‌های گوارشی را به همراه داشته باشد. خصوصاً اگر داروی اورامین اف بعد از وعده صبحانه یا در حالت ناشتا مصرف شود، احتمال تهوع یا استفراغ وجود دارد.

در برخی از افراد که برای مدت زمانی طولانی از قرص های اورامین اف استفاده می‌کنند، ممکن است میزان کلسیم خون آنها افزایش یابد و به دلیل رسوب کلسیم اضافه در کلیه، یک سری مشکلات کلیوی ایجاد شود. به همین دلیل هم نباید اورامین اف را به صورت سرخود و بدون نظر پزشک برای مدتی طولانی مصرف کرد.

عارضه احتمالی بعدی، در خصوص مصرف اورامین اف در زنان است. برخی از زنان گزارش داده‌اند که با مصرف اورامین اف زودتر از زمان مقرر پریود شده‌اند و در زمان پریودی هم خونریزی آنها بسیار شدید است. اورامین اف حتی می‌تواند تخمک‌گذاری را در زنان به تعویق بیندازد.

کپسول اورامین اف چاق کننده است؟

برخی از افراد بعد از مصرف اورامین اف به‌اشتباه فکر می‌کنند که مصرف این مکمل موجب افزایش وزن آنها شده است. این در حالی است که داروی اورامین اف مستقیماً نمی‌تواند موجب افزایش وزن شود. اورامین اف با رفع بی‌اشتهایی و افزایش اشتها ممکن است موجب شود که برخی از افراد به دلیل تمایل بیشتر برای خوردن غذا، افزایش وزن را تجربه کنند.

نگرانی با مصرف قرص اورامین اف چاق بشی؟ همین حالا از متخصص بپرس.

موارد احتیاط و منع مصرف قرص اورامین اف

داروی اورامین اف محدودیت‌هایی برای مصرف دارد و با وجود ایمن بودن نسبی این دارو، مصرف آن برای برخی گروه‌ها ممنوع است یا باید بااحتیاط آن را مصرف کنند. اول از همه کودکان زیر ۱۲ سال هستند که نباید این مکمل را مصرف کنند. اورامین اف خصوصاً برای کودکان زیر ۶ سال ممنوع است.

اورامین اف همچنین برای بیماران قلبی عروقی یا کسانی که مشکلات کلیوی و کبدی دارند هم توصیه نمی‌شود. برخی از بیماری‌های زمینه‌ای هم ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند و به همین دلیل باید قبل از مصرف با پزشک صحبت کرد.

اورامین اف برای زنان باردار و زنانی که در دوران شیردهی هستند هم ممنوع است. جینسینگ موجود در این مکمل برای بارداری خطرناک است و نباید زنان باردار از این مولتی‌ویتامین در دوران بارداری‌شان استفاده کنند. همچنین مصرف آن در کسانی که با مشکل هایپرکلسمی درگیرند اکیداً ممنوع است. بیماران مبتلا به بیماری ویلسون یا بیماران مبتلا به هماتوکروز هم نباید اورامین اف را مصرف کنند. در نهایت کپسول اورامین اف برای هر کسی که نسبت به آن واکنش حساسیتی داشته باشد، ممنوع است.

اختلالات دارویی داروی اورامین اف

این مولتی‌ویتامین به دلیل ترکیباتی که در آن به کار رفته با برخی از داروها تداخل دارد. در ابتدا نباید هم‌زمان با مصرف اورامین اف، قرص‌های کلسیم نیز مصرف کرد. همچنین مصرف هم‌زمان اورامین اف با ویتامین دی ممکن است موجب افزایش سطح این ویتامین در بدن برخی از افراد شود. این دارو ممکن است با آنتاگونیست‌های آلدوسترون و تریامترون تداخل دارویی داشته باشد. از طرفی احتمال تداخل اورامین اف با آنتی‌اسیدها، فسفات‌ها و لوودوپا هم وجود دارد. مصرف هم‌زمان تتراسایکلین‌های خوراکی با داروی اورامین اف هم ممنوع است. بهتر است قبل از مصرف این مکمل، حتماً در خصوص داروهایی که مصرف می‌کنید با پزشک مشورت کنید.

مصرف طولانی‌مدت اورامین اف ممکن است باعث افزایش کلسیم خون شود و نباید با ویتامین D همزمان مصرف شود.

اطلاعات دارویی کپسول اورامین اف

در جدول زیر اطلاعات دارویی اورامین اف را مشاهده می‌کنید.

اسامی رایج تداخلات دارویی عوارض جانبی
کپسول ژلاتینی اورامین اف آنتی‌اسیدها افزایش کلسیم خون
فسفات‌ها و دوپامین‌ها مشکلات کلیوی
آنتاگونیست‌های آلدوسترون قاعدگی زودرس و افزایش خونریزی
تتراسایکلین خوراکی تاخیر در تخمک‌گذاری
اطلاعات دارویی اورامین اف

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

همه ما در هر سن و با هر جنسیتی که باشیم ممکن است در یک دوره از زندگی‌مان به مصرف مکمل‌های دارویی نیاز داشته باشیم. مکمل‌ها مانند داروی اورامین اف می‌توانند به ما کمک کنند تا سالم‌تر بمانیم و توان بیشتری برای مقابله با بیماری‌ها داشته باشیم. خصوصاً در مواقعی که به تقویت سیستم ایمنی نیاز است، مولتی‌ویتامین‌هایی مانند اورامین اف می‌توانند به صورت موثری سیستم ایمنی را تقویت کنند.

با این حال از آن جایی که ترکیبات هر مولتی‌ویتامین و مکملی منحصر به فرد است و هر کدام بر اساس یک کاربرد ویژه طراحی و تولید شده است، بهتر است قبل از مصرف این دارو حتماً با یک پزشک تغذیه مشورت کنید. در برخی شرایط این احتمال وجود دارد که پزشک داروهای دیگری را جایگزین اورامین اف کند یا دستورالعمل دیگری برای مصرف دارو بدهد. اورامین اف یکی از بهترین مکمل‌ها برای آقایان است که به تقویت قوای جنسی آنها کمک زیادی می‌کند. اما اگر نیاز به دریافت مشاوره در این باره دارید می‌توانید از خدمات غیرحضوری داروباکس برای مشاوره دارویی آنلاین یا ویزیت متخصص تغذیه آنلاین کمک بگیرید.

داروباکس مراقب سلامتی شماست!