در روزهای گرم سال، جستجو برای پیدا کردن بهترین نوع ضد تعریق ها بیشتر می شود. انواع مختلفی از ضد تعریق ها و خوشبوکننده ها در بازار موجود می باشد که می توان با توجه به مواد تشکیل دهنده آنها، جهت داشتن اعتماد به نفس بیشتر از آنها بهره برد.

اسپری، مام و استیک های ضد تعریق در مدل های مختلف را می توانید به فراخور سلیقه خود، انتخاب و مورد استفاده قرار دهید تا متوجه بهترین محصول با توجه به شرایطتان شوید.

در این مقاله به روش استفاده هر یک اشاره خواهیم نمود.

میل به خوشبو بودن

بشر از روز نخست خلقتش، سعی در رسیدن به کمال داشته است. این کمال را می توان هم ظاهری و هم باطنی مطرح نمود. افراد برای دور بودن از بوی بد بدن خود، دائما در فکر چاره بوده اند. علاوه بر استحمام، در طول روز، بخصوص روزهای گرم سال باید می توانست از عرق کردن زیاد و بوی نامطبوع آن نیز دوری کند، پس رو به سوی ساخت انواع ضد تعریق ها آورد.

ضد تعریق ها

محصولات ضد تعریق  Antiperspirant بیشتر از هر جای دیگر، برای زیربغل‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات حاوی کلرید آلومینیوم هستند که لایه محافظتی خاصی را روی پوست برای مقابله با رطوبت ایجاد می‌کند. برخی از متخصصان، انتخاب ضدتعریق‌هایی را به یشنهاد می‌کنند که حاوی ۱۰ درصد کلرید آلومینیوم یا بیشتر باشند. ضد تعریق های بدون بو و ضد تعریق های دارای رایحه در بازار موجود می باشند.

تفاوت ضد عرق و دئودرانت

ضد عرق ها ترکیباتی آلومینیوم دار دارند که منافذ غدد عرق را در سطح پوست مسدود می کنند، بنابراین عرق نمی تواند در سطح پوست ترشح شود، اما دئودورانت ها با از بین بردن باکتری های سطح پوست، مانع ایجاد بوی بد عرق می شوند.

اسپری ها

اسپری های خوشبوکننده بدن، در مدل های مختلف در بازار در دسترس است. برای آنکه بهترین انتخاب را داشته باشید، باید بدانید که چه انتظاری از آن دارید.

به طور مثال بادی اسپلش ها را پس از استحمام بر روی پوست تن، مورد استفاده قرار می دهند.

اما به منظور دفع عرق، اسپری های ضدتعریق وارد بازار شده اند، تا با استفاده از آن ساعت هایی را تقریبا بدون ریزش شدید عرق داشته باشید. در حالی که عرق هم کرده باشید، بوی نامطبوعی از بدن شما ساطع نمی گردد.

به یاد داشته باشید در بین ضدتعریق ها، اسپری‌ها کاربرد راحت‌تری دارند و در شرایط مختلف می‌توان سریعا از آن‌ها استفاده کرد. در ضمن، شما می‌توانید درحین ورزش کردن یا پرداختن به فعالیت‌های روزانه از اسپری ضدتعریق برای کنترل رطوبت در سطح پاهایتان نیز استفاده کنید.

مام ها

مام ها با داشتن خاصیت ضد تعریق و رایحه های مختلف مردانه و زنانه، حالت مایع دارند و به صورت رول بر روی پوست تن شما قرار می گیرند. این مدل از ضد تعرق تنها روش استفاده متفاوتی با اسپری ها دارد.

استیک ها

استیک ها یا به اصطلاح مام های صابونی، نیز با داشتن خاصیت ضد تعریقی و با داشتن رایحه های مختلف اما با قرار دادن یک لایه شبیه صابون بر روی پوست شما، از پخش بوی نامطبوع عرق جلوگیری می کنند.

کدام بهتر است؟

تجربه ثابت کرده است که استفاده از اسپری راحت تر بوده و در تمام مکان ها می توان از آن بر روی پوست بهره برد. اما مام ها و استیک ها روش استفاده سخت تر اما دوام بهتری هم دارند. با این حال این انتخاب، ترجیح و سلیقه شماست که کدام یک و با چه رایحه ای را برگزینید.